2012. március 8., csütörtök

Scone

Pár napja vettem egy új gasztro újságot, BBC GoodFood. Már akkor eldöntöttem, hogy ezt a süteményt megsütöm, amikor átlapoztam. Tegnap megvettem a hozzávalókat, kivéve a vajat és a cseresznyebefőttet. :)

Ma megvettem a vajat, befőttet nem kaptam, de azért megsütöttem.Tettem bele áfonyát, de nem való bele, pedig be is áztattam.

Ez egy tradicionális sütőporos, szódabikarbónás angol teasütemény, amit ők félbevágva tejföllel és valamilyen markáns lekvárral esznek, mert egyébként a tésztának nem sok íze van.  Nekem a bolti tejföl nem ízlik igy enni, ezért vajat és birsalma lekvárt kentem rá. Így nagyon finom sütemény! (A kalóriákat persze ilyenkor nem számolja az ember lánya!)

A recept:

450 gr önkelesztő (sütőporos) liszt, vagy 450 gr liszt és 2 csapott tk. sütőpor
1 tk szódabikarbóna, 100 g hideg vaj felkockázva, 2 ek porcukor, 275 ml író, 2 ek tej,
2 tk. vaniliakivonat, 100 g cseresznye(befőtt), tejföl és cseresznye-vagy eperlekvár a tálaláshoz

A sütőt előmelegítjük 220 fokra. A lisztet, fél teáskanál sót, a szódabikarbónát és a vajat addig keverjük kézzel, amíg zsemlemorzsára nem hasonlít az elegy, ezután hozzáadjuk a cukrot, gyorsan hozzákeverjük az írót, egy kevés tejet, a vaníliát és a cseresznyét, majd lágy tésztát keverünk belőle.
Kb. 3 cm vastagra kinyújtjuk, és 5 cm-es darabokat szaggatunk ki belőle. Sütőpapírral kibéleljük a gáztepsit, kicsit megszórjuk liszttel és 12-15 perc alatt aranybarnára sütjük, hogy jól átsüljön és szépen megemelkedjen.

A legfinomabb langyosan. Nekem ebből a mennyiségből másfél gáztepsi mennyiség lett, darabra nem számoltam meg, de nagyon fogy!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése